קטגוריות
רפואת שיניים

האם כדאי לעשות הרדמה כללית בטיפולי שינים?

טיפולי שיניים מטרידים גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. מעבר לכך, טיפולים מורכבים כמו עקירה כירורגית או השתלות שיניים אפשר לבצע רק תחת הרדמה. עם זאת, ברוב המקרים אפשר לבחור בין הרדמה מקומית לבין הרדמה כללית. מצד אחד, האפשרות לבחור מרגיעה את קהל היעד. מצד שני, היא גם מביאה איתה המון התלבטות לגבי היתרונות והחסרונות של כל שיטה.

הנה למשל כמה סיבות שבגללן דווקא כן כדאי לעשות הרדמה כללית בטיפולי שיניים:

א. בשביל להרגיע חשש פסיכולוגיטיפולי שיניים בהרדמה כללית מרגיעים את החשש הפסיכולוגי. היות וברוב המקרים אין בסיס מדעי לחשש ואפילו הכאב פחות חמור מכפי שנהוג לחשוב, כל מה שצריך להתמקד בו זה כיצד מתגברים על ההיבט המנטאלי. בהקשר הזה, הרדמה כללית עושה את העבודה.

ב. בשביל להקל על הרופא – מבחינה תאורטית, כל רופא יעדיף לבצע טיפולי שיניים כאשר המטופל נמצא תחת הרדמה כללית. במהלך הרדמה כללית, אין צורך להיאבק במטופל וקל יותר להגיע גם אל אזורים פחות נגישים באזור חלל הפה והחניכיים.

ג. בשביל לשלב בין סוגים שונים של טיפולים – יש מקרים שבהם טיפולי שיניים מסוימים מתפצלים לכמה מפגשים בגלל סף כאב נמוך של המטופל, אך לא בגלל הנחיה רפואית או מדעית. בנסיבות כאלה, ייתכן ויהיה כדאי לשקול טיפולי שיניים בהרדמה כללית על מנת לסיים איתם כמה שיותר מוקדם.

למה לא כדאי לעשות טיפולי שיניים בהרדמה כללית?

מן הצד השני של המתרס, יש סיבות שעשויות להכריע את הכף נגד הרדמה כללית בטיפולי שיניים. ראשית, הרדמה כללית היא כידוע מסוכנת יותר מהרדמה מקומית. לא משנה מי מבצע את ההרדמה, רמת הסיכון גבוהה כאשר היא חלה על כל הגוף לעומת כאשר היא מתרחשת באזורים ספציפיים.

שנית, הרדמה כללית מייקרת את הטיפול ואי אפשר לעשות אותה בכל קליניקה. לכן, אם שוקלים לבצע הרדמה כזו צריך להתייעץ עם אנשי מקצוע. לאחר מכן, יש לברר לגבי ההשלכות בטווח הקצר והארוך ולשאול על תקופת ההתאוששות הצפויה.